mnmzeeland

ter land, ter zee, maar vooral in de lucht!

HZ #Vlissingen op nummer 1 in ranking middelgrote hogescholen

Een reactie plaatsen

In de Gebruikerstoets Studeren met een Handicap 2016 wordt de HZ goed beoordeeld door studenten met een functiebeperking. De HZ is koploper in de categorie middelgrote hogescholen. Studenten zijn tevreden over de wijze waarop zij worden opgevangen, begeleid en gefaciliteerd door hun opleiding.

Begripvolle docenten

De HZ blinkt uit in begripvolle docenten, hun kennis en de hulpmiddelen die beschikbaar worden gesteld. Op zeven van de acht beoordeelde aspecten scoort de HZ boven het landelijk gemiddelde. In 2013 en 2015 behaalde de HZ al eerder een mooie tweede plaats in de ranking.

Jaarlijks onderzoeksrapport

De Gebruikerstoets Studeren met een Handicap 2016 is een jaarlijks onderzoeksrapport dat gisteren is verschenen. Het rapport is gebaseerd op een speciale module binnen de Nationale Studenten Enquête (NSE), gericht op studenten met een functiebeperking. De studenten gaven hun oordelen over de manier waarop hun opleiding rekening houdt met hun beperkingen en hen het studeren mogelijk maakt. Landelijk schiet de opvang, begeleiding en facilitering nog steeds op veel punten tekort. Het Expertisecentrum handicap + studie vraagt hier aandacht voor.

Het rapport met alle resultaten is beschikbaar op de website van C.H.O.I en van de opdrachtgever handicap + studie, het expertisecentrum voor studeren met een functiebeperking. De oordelen per universiteit en hogeschool komen begin november beschikbaar op www.handicap-studie.nl.

Advertenties

Auteur: keesamigo

Ik woon in Zeeland

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s